Tuesday, June 14, 2011

disiplin wei

semua orang tak sempurna kan..kita kenalah berusaha..
tapi kadang kadang aq tak berapa suka orang yang selalu mengeluh..

kalau mengeluh sekali tak apa,ni setiap hari mengeluh..yang dia tahu suka bandingkan dengan orang lain..then,jealous sendiri..

situasi pertama

A : eee gelapnya kulit aq..macammane nak putih ni..

kalau nak kulit cerah,usahalah pakailah losyen,krim muka setiap malam sebelum tidur..ni tak lepas makan tidur,..alasan letih kerjalah..geram betul

situasi kedua

A : (melihat cermin)la..kuningnya gigi aq..nak putihkan gigi...

dah tahu gigi tak menawan,gosoklah gigi sebelum tidur kan itu memang disarankan oleh pihak pergigian..kadang kadang cakap saja lebih..hasil zero

situasi ketiga 

A : aq duduk rumah ni,setiap pagi dan petang nak joging..nak kurus

so far,tak pernah aq tengok dia joging..kejut pagi pagi,mengantuk..kalau time hujung minggu,ajak joging..alasan period lah..
apa kaitannya pon tak tahu..

B : nanti bulan rejab nanti nak puasa sunatlah nak kurus

sampai sekarang 11 rejab,tak puasa lagi..tak payah cakap lah lain kali..

C : acu,nanti tolong cedokkan nasi sikit ya..

aq pon cedoklah nasi sikit sebab dia nak diet..tiba tiba dia kata nasi siapa ni sikitnya..aq senyap saja..lepas aq selesai makan,aq nampak dia tambah lagi nasi..
cakap tak serupa bikin..


cubalah disiplin sikit diri tu..bila lagi nak disiplin..
kalau takpon,mulut itu senyap saja..

saja menulis perkara yang berlaku sekeliling..
tak ada kaitan dengan siapa siapa..

first time tengok bola kelmarin..terengganu vs kelantan..
kami tengok pon sebab jiran sebelah menjerit gol..
pkl 11 baru tengok..

10 comments:

kiwi said...

disipln kurang tu, kena ada cikgu disiplin baru makan saman :)

CintaZulaikha said...

mmg kena disiplin klu nak berjaya....

Kakzakie said...

Niat ada tapi hati tak cekal. Tidak mudah membuat transformasi kalau tak bersungguh hati

Semut Senyum said...

org tua2 kata, pompuan kalau mengeluh boleh putus urat awek muda kt muka.... =)

Mira Zali said...

cm terasa je time jogging tuh.. hehehe.. ^_^

acuyuhan said...

@Semut Senyumo yeke patutlah muke abc tu kerut skmo..tq bgtahu

Anak Wak Mail said...

hahaha..mulut memang senang bercakap..nak buat tu yang susah kalau tak ada kekuatan..=)

aLieF si Muncung ManiS said...

wahhh..boleh jadi guru disiplin ni..btw,,betul ke nak putih kulit,sebelum tido kena buat yg awk ckp kat atas tu???huhu..just asking..sbb saya nak kulit cerah gak..hehe

ejulz said...

betul3.. disiplin penting.. heHe

acuyuhan said...

@aLieF si Muncung ManiSx gelap pon kulit awak,,btw pakai produk pencerah setiap malam..yang penting rajin..takkan pki skli dh putih ea