Monday, June 20, 2011

kenapa perlu dengki?

sambungan dari entri ini..

serabut rasa..semua orang ada perasaan dengki...tapi tak payahlah tunjuk sangat..

situasi pertama 

A : (sambil memerhati)awak pakai krim muka apa?makin putihla..
B : biasa saja,,krim muka apa pun kalau pakai selalu,,berkesanlah..
A : tak,dulu awak paling hitam..sekarang aq pula..

menyampah orang macam ni..

situai kedua

A : (sambil memerhati)wei cerahnya tangan qa...pakai losen apa?
B : hitam saja..losen apapun kalau pakai sokmo..adalah kesannya..
A : tak,kalau bukan untuk cerah,takkan cerah..

dah kalau nak kulit cerah,belilah losen pencerah..
satu lagi,orang mana mana pon kalau tengah cuti duduk rumah,makin cerahla,tak kena matahari..dia tu kerja, biasalah gelap sikit..
fikirlah sikit

situasi ketiga

A : losen dan krim ni awak punya ka?kalau macamni,
      nak datang selalulah..
B : huh..qa kenapa?sokmo nak pakai barang orang?
A : (tengah berlosen dan berkrim)yelah..lepas ni berjerawatlah 
      muka aq sebab tak ikhlas..

memang muka qa akn berjerawat..mana taknya muka minyak minyak,
tak cuci,pakai krim muka time tengahari..padahal dia guna jenama lain..
satu lagi,lepas ni nak lunch,pakai losyen..kena basuh juga..tak ke bazir..

nak guna barang orang bukan masalah tapi sikap dia tu yang kuat cemburu.
yang dia tahu,,suka membandingkan..
sebab tu aq tak suka dok sebelah dia..mata dia perhatilah nanti..

wei budak,takyah gelak2..usaha sikit
tu aq cakap usaha kurang,,yang dia tahu nak pakai sesuatu jenama yang terus putih..
tak pernah ada..
orang gemuk nak kurus pon,kena usaha..

then,masuk bilik orang bawa surat khabar,baca atas katil,,lepas tu blah..
surat khabar tak bawa keluar semula..cadar tak tarik..
aq sendiri pon online atas lantai saja..

bukan apa memang nampak tak kemas kalau cadar tak tarik..
hope berubah sikit..takkan macam tu juga kalau kahwin nanti..

15 comments:

rara pinkmafia said...

heheheh biasa lah tu.kalao nama nya manusia mmg PHD tak larik.

Freaky said...

haha perangai orang memang macam tu kak.. sabo je

Liyana Zahim said...

Sume segmen dgki ngan losyen ek akak? Hhahaha..

Zura said...

eeee...xsukenye ngan ayat2 yg serba direct tue...hehe..

zaidah said...

dah namapun manusia memang tak lari daripada sikap dengki mendengki

Anak Wak Mail said...

erk???ape punya manusia la...

RedVixen said...

huhuh... pernah rasa. annoying gila T^T

acuyuhan said...

@rara pinkmafiahaha dh lama x guna perktaan phd

~aSHa~ said...

ada je ayat dia tak kena kan...ehehehe

miss keila said...

totally agree with you...and satu lagi tnyer pasal brand baju..perlu ke???

iPai said...

uhuh .. ingatkan korg2 ni mmg suka-suka cerita .. ke atau sebenarnya ia hanya berlaku kepada org2 tertentu je ..

menarik ..

g0m0k9enDek said...

macam kes kat hostel jer kan? haha.. sabar jela.. tapi kene tegor juge tu. kalu x makin sakit hati!

anyway, blog awak cute! ^_^

zaeimah ismail said...

wuuuu....peliknya perangai...

Shawn Razaleigh said...

kahkahkah


sumbat je losen dalam mulut depa.

nice blog weee:)

acuyuhan said...

@Shawn Razaleighhuh idea yg bgos