Tuesday, June 21, 2011

turun juga..bolehla ayah tersenyum

bulan lepas kan aq ada buat entri pasal bil api 3oo..selepas itu,kami adik beradik cuba nak jimat..
air cond tak pasang dah..
walaupun bilik tu agak bahanglah..

sejak dari itu,akak aq selalu duduk bilik aq..katanya sejuk..
malam malam tak pasang dah lampu dalam rumah,pasang dekat luar saja..

internet pon aq tak buka sendiri,,tunggu ayah aq buka,baru online..sekarang pon dah kerja semua..tinggal aq dan mak lah..

yelah,sekarang ni pon dorang online guna fon saja,malas nak on..zaman teknologi kan..


conversation

husna          : ayah malek,kenapa makin besar kepala??uban pon 
                      ada
ayah malek : entahlah,makin banyak kena bayar..
                     eleh,macamlah ayah husna tak ada uban..

rekaan saja..
oklah,bulan ni bil api turunlah mendadak..kira berkesan lah usaha kami..

nak seribu daya,
taknak seribu dalih..apa apa pun usaha penting..

12 comments:

miloais said...

bagus tu....
amalkan selalu nok...
makin bertambah gumbira abah uols!

el-janna said...

bagusnye dapat turun ^^

Anak Wak Mail said...

haha..kalau kat rumah saya komputer bukak 24 jam..sian mak n ayah..

CintaZulaikha said...

so kiuttt...anak sedara ek??

Qamaruls said...

huhu bil rumah saye pon tinggi.
yelaa semua adik bradik satu keluarge ade kat rumah.
mane tak tinggi bil.

iPai said...

alamak .. kita pun bakal mengahdapi benda ni juga .. waa .. harap2 jgn tinggi bebenor ..

Fadzli Amir said...

Salam kenal....amboi letrik sampai 300....semoga berjaya!!!!...

acuyuhan said...

@Anak Wak Mailumh sy dulu komputer 24 jam..tp skunk hujung mgu je buka

acuyuhan said...

@CintaZulaikhaxlah..ank jaga..

acuyuhan said...

@Qamarulsmmg pon klu time cuti sume,mesti sume bnde mningkat

Idah said...

berjimat ni kan amalan mulia..begitu juga masa kita ambil solat...kena jimat air juga..

Idah said...

berjimat ni kan amalan mulia..begitu juga masa kita ambil solat...kena jimat air juga..