Wednesday, July 27, 2011

jom menghargai pemberian

agak bosan sekarang dok rumah sebab mak ayah balik kampung ada urusan..aq malas nak ikut sebab isnin hari tu baru sampai umah dari kampung..so bacalah buku yang dapat..
antara hadiah masa dapat anugerah graduasi ialah 

sedih
 aq suka membaca cerita cerita sajalah..best tau novel islam ni..agak sedih + kagum dengan keberanian khalifah ni demi mempertahankan islam..sanggup syahid..
banyak sangat nama pahlawan dan puteri islam yang sedap..rasa macam nak namakan anak anak aq dengan nama nama pahlawan dan puteri islam insyAllah..baru habis baca novel ni..

sekarang tengah baca ni


agak slow sikit baca buku ni sebab bukan cerita..nak tambah pengetahuan bolehla..
bagi aq,walau tak sedap mana pon buku atau benda lain..dah kalau orang bagi aq akan baca dan habiskan juga..sebab tulah cara untuk aq menghargai pemberian orang tu..

sebab aq tak nak benda yang sama terjadi kat aq..contohnya orang tak menghargai pemberian kita..so baik kita menghargai awal awal lagi..

ok nak sambung baca balik sabil al muhtadin..just wanna share..kalau korang nak pemberian korang dihargai,bagilah kat aq..haha

4 comments:

Kakzakie said...

Kakak ada buku Imam Syafie karya Pak Latip juga. Kan dah ada yg baru keluaran ATP juga merangkumi kesemua 4 imam besar. Untung satu buku ada 4 sekali....

Yang no, 2 kakak tak ada lagi...

Tapak Kaki said...

banyak cerita para sahabat yang ditulis abdul latip talib tu.. lebih dari 5 siri tak silap..

Amirah Suhana said...

Kadang2 kita kena bagi makan kat rohani kita..tol x. :)

Rihan said...

bez nye.. hmm,mmg tul pn.. kte kne hrgai p'berian org..