Friday, August 26, 2011

cookies made

huh lenguh tadi mengisi biskut raya dalam bekas..ingat nak tolong akak dan mak biskut pagi tadi..tunggu punya tunggu tiba tiba terlelap sampailah azan solat jumaat..so xsempatlah nak tolong..just tolong isi dalam bekas saja..tak banyakpon buat just cukup untuk dua bekas dahla setiap biskut berlainan..

dah lama kami tak buat kuih sampai oven kami pon dah tak betul jadi..dulu dulu beli saja..tapi tahun ni tak sempat nak tempah,so buatlah kebetulan akak aq ada kat rumah..banyaklah khidmat sikit..

 insyaAllah malam ni akak aq nak buat muffin..buat nak dekat raya sikit sebab muffin kan tak tahan lama..tugas aq isi dalam cup saja..tupon kalau rajin..huhu..alhamdulillah so far kami dapat hasilkan biskut cornflakes,chunky,almond london,mama carey,badam..biskut cornflakes sedap sebab dia macam cookies,rangup..

bentuk jambu
biskut kat atas ni biskut kacang mazola..tapi mak saudara aq dia buat bentuk jambu sekali dengan daun jambu sekali..lepas tu celup dengan pewarna sirap..kreatif tau..ni masa hantaran tunang akak aq..tapi aq tak makan pon sebab tak suka kacang..

sekarang tengah siapsiap masak gulai nak buka puasa nanti..gulai kena masak awal..bahan bahan laici kang pon tengah rendam nak minum nanti..rupanya susah juga nak cari dan buat sendiri laicikang..biasa beli..

ok banyakkan amalan di bulan ini..kalau buat biskut jangan makan sangat nanti tak sempat untuk raya..

4 comments:

FyzaLovato said...

hehehe :) look so yummy. ops puasa :)

Wan Izwar said...

eleh..den datang umah mak angkek den, dio baghi yo ha..takyah poning2, susah2 buek kueh ghayo ha..jangan kato kueh ghayo, dio siap baghi eden sopasang bayu melayu buek bayu ghayo, kalor bighu, cantik wooo..ngan duo tshirt ha..solai dio bolikan, solai laghi dio baghi nyo kek den..hm, i love my mak angkek..huhuhuhuh.. ekau da ado bayu ghayokah? kalo ado, kalor ghapo?hehehehe..

Waqheh said...

aikkk tolong masukkan jer???

beluncas ^.^ said...

waa.. sama lhaa kite .. den pun buat bzkot gak .. heheheh .. best kodd buat bzkot raya .. puas hatie ouh . lagy kalo bzkot yang kite buat tuu menjadi dan sgt enak . haihh .. bangge .. hehe