Friday, August 19, 2011

jom gardening p2

semalam mak dah booking dah aq dan akak nak tolong mak kat luar..so sahur tu kami dah bekalkan tenaga banyak banyak..aq tak sahur pon..hari tu gardening kat depan rumah..kali ni kat luar rumah pula..

bakar daun luruh


betul betul sebelah taman permainan

 kerusi bagaikan kawan rapat mak..kalau gi mana mana pon,mesti mak aq cari kerusi dulu..sampai pekerja kat kedai pon dah faham..
 mencangkul ni pon sebab pokok dalam pasu mak aq pecah..so tak da pasu dah..tanam la jawapannya..

 lagi banyak daun,lagi marak api nak bakar..best main api..sekarang masih sakit lagi kepala+pening sebab bakar di tengah panas..
kami ingat nak tolong rabu semalam..tapi rabu cuti nuzul quran..seganla orang tak kerja..mesti nampak kami tengah berkebun..panasla pula tadi..biasanya redup..memang exhausted..lepas tu terbungkang tidur kami tiga beranak sampai pukul 3..kebetulan ayah kerja

banyakkan membantu ibubapa kita..jangan jadikan bulan puasa sebagai alasan untuk malas buat kerja..penat sekejap saja..lepas tu oklah..

5 comments:

SaLLeHudIN MoHamAd said...

lwalah area kawasan rumah ...nampak macam taman ye!!!!!

aku said...

nk tempah kamu tuk rumah ak leh x?hihihi

~RizaL~ said...

nasib TERbungkang tido kalau TERminum air ssah tu.. hehehe

jom singgah =>
Berat kew Ringan Blog nie..??

cha zainol said...

rumah dalam taman. cantek :)

miloais said...

luas banget kawasan sekeliling...
best kalo dapat berkebun tu!