Wednesday, August 17, 2011

koleksi dahulu

tengah dok kemas kemas almari..rasa serabut pula novel novel yang belambak kat dalam almari..nak buang sayang..so dalam kotak la jawapannya..kebetulan bilik aq banyak kotak..
kami adik beradik dulu kaki novel..selalu beli..yela dulu teknologi kurang,so kalau bosan beli novel,baca..even abang aq pon baca novel cinta..lepas tu dok asrama lagilah bertambah minatnya novel..
sekarang ni bersepah kat library sekolah,siap boleh pinjam lagi..dulu tak boleh..


kalau ikutkan banyak lagi novel,tapi ada kawan kawan pinjam tak reti reti nak pulang...buat harta...novel novelkami ni masih elok lagi kulitnya,tak patahla...sebab kami tak bagi orang baca buka seluas luasnya..kami baca pon nampak tulisan tu sipi sipi saja..punya jaga..sayang wei..

kalau dulu pengarang yang paling minat norhayati berahim,fauziah ashaari,damia hanna,sharifah abu salem..sekarang ni novel diorang pon dah di dramakan dan dapat sambutan hangat such as trilogi cinta,nora elena..filem ombak rindu tak keluar lagi rasanya..

sekarang tak minat dah..tapi kalau bosan,baca saja..sekarang sibuk dengan internet..sekarang ni kan semuanya di hujung jari kita..sekarang kena kaji buku di bawah ni


mak cakap dok rumah kena belajar masak untuk masa depan..lagipon mak aq tak ada apa nak bagi kat kami anak perempuan selain ilmu masakan..aq cuti memang dok rumah...tapi kalau akak akak aq balik,aq tak akan masuk dapur..huhu

dulu suka baca novel sebab cikgu cakap kena banyakkan membaca untuk dapat cemerlang dalam karangan bahasa melayu..tapi baca novel cinta..

8 comments:

Cik Baju Kurung said...

CBK pun suka baca novel. =)

sugar2 kapas strawberry said...

uwahhh..boleh tahan byk novel

I E Z S M Y said...

e'ee best je tgk.sy suka buku..hehe.tp novel sy xsbanyak akak punya..

Anum said...

bestnya banyak novel2

miloais said...

banyak novel uolss!~
bagus banget kalo suka membaca ni...

BuLat i2 CirCLE said...

wow novel..pinjam 10bijik..keh3

ain fathihah said...

hehe. zaman sek dlu ja aku baca novel cinta. lepas tu baca buku2 motivasi. n lepas tu baca novel2 masterpiece sasterawan2 kita...novel2 lamaaaa..bahasa best.

kinn said...

cikgu saya dulu pun cakap macam tu jugak. keh2 ;)