Tuesday, August 30, 2011

nak sangat,amik qa

sekarang kat kampung..sampai kampung time orang nak buka puasa..tadi baru lepas potong bawang,carrot dan bahan lain untuk masak nasi arab..sementara menunggu daging sampai..buatlah apa yang patut..tak sangka dah raya..
berbalik kepada title..keluarga aq kebanyakan pakai spek..mak,ayah,kakak aq dua orang pakai..aq pon pakai..so maybe keturunan kot..aq pakai masa form 3..dulu taklah rabun..tapi aq ada habit suka mencuba spek orang walaupon selalu dimarahi...yela ada juga rasa teringin nak pakai..
last last aq rabun sungguh sampaikan cabut spek sekejap pon dah pening kepala..so bila kita sendiri mengalami perasaan rabun dan pakai spek..tiba tiba rasa menyesalnya aq pakai spek dulu..sebab sekarang aq dah bergantung kepada spek tu..tak nampak kan..rimas pakai sebenarnya...selang beberapa tahun kena tukar pula..
setiap kali tukar,power semakin bertambah..jarang semakin kurang..duit lagi kat situ..kalau beli lens lagi guna duit sebab kena tukar selalu..lagipun aq tak nak pakai lens sebab aq student lagi..semua benda nak cepat..


satu lagi..dulu aq nak sangat ada ketuat sebab kawan aq ramai ada ketuat..last last dapat juga ketuat..lepastu mulalah sakit nak buang nya..bongok betul dulu..
so,hargailah pemberian yang tuhan beri kepada kita sebelum Dia tarik balik nikmatnya..lagipon semua ketentuan ada hikmahnya...
sekarang aq tengah cuba makan banyakkan lobak dan pandang pemandangan hijau untuk mengurangkan power..its working..
selamat hari raya maaf zahir batun..jangan makan banyakbanyak..nanti tak muat baju raya..

3 comments:

cik mun said...

haha..bersyukur dgn ape yg kite ad..
slmat hari raye~~

hana sudradjat said...

ya banyak-banyaklah makan lobak.bkend carrot juice sendiri dan kunyah lobak setiap hari.gantikan junk food dengan lobak.hehehe

saya pun rabun jugak.kena usaha untuk kurangkan power! semoga berjaya!

selamat raya!

Rihan said...

cm kwn sy mse skul dlu gk.. keje nye asik nk m'cbe spek org..last2 jd cm 2..