Tuesday, August 9, 2011

ramadhan ke 9

bulan puasa ni semua benda teringin nak makan..tapi nak buat yang liat..bestnya kalau muncul sekelip mata saja makanan kaalu kita nak kan..
haritu aq teringin nak makan mi rebus jawa sebab akak aq pernah buat hari tu..tapi tak boleh buat sebab tak ada ubi keledek..kuah mi rebus jawa perlukan banyak keledek..pekat kuah lagi sedap..
so mak dan aq pon buat mi kari saja..

mi rebus jawa
buat mi kari puasa kedua hari tu..semalam kami makan lagi,,sebab kuah banyak lebih..bekukan dalam peti ais..nak makan panaskan kuah..celur mi..dah siap...

kalau ikutkan petang ni nak buat ke-an..makanan terengganu..kami bukan orang terengganu..semalam tengok mencari resepi temurun..masak ke-an..first time dengar..mak aq nak buatlah sebab bahan bahan dah ada..
lebih kurang macam talam berlauk..
bahan utama isi ikan..biasalah terengganu..ke-an tu dikategorikan dessert..tak tahulah jadi ke tak nak buat petang ni...


14 comments:

rara pinkmafia said...

wow sedapnya =)

Kakzakie said...

Kalau rajin mesti jadi, tapi kalau terfikir nak ke bazar hahaha.... alamatnya bazar punya makananlah yg terhidang...:)

Anum said...

bestnya mee kari

NM02 said...

mee kari feveret hubby ai

botol said...

ke-an??nnt dah buat,amek gmbo...nak tgk mcm ne. =)

CintaZulaikha said...

ohh mee kari..da lama tak makan mee kari~

miloais said...

mee kari pun sedap jua
nak plak kalo yg mak sendiri masak kan???

emmmm... lapar le plak!
adehhhhhhh!~

QA's ~ mamapapa said...

sedpppnyee,mee kari..xsbr nk blk kg..mee kari dlm list nk suh umi msk:)

cik aisha said...

sodapnye mee kari...ke an xpnh dengar pun sblm ni.hehee

cha zainol said...

ke-an tu ape? nnt kalau buat upload gambo ye?

man said...

sy makan mee jawa kat sg lembing mmg beh

Cik Pelangi said...

jom singgah

Zura said...

suke mee rebus..sedap sgt...

H Y D E said...

favourite ni! huhuuhu