Sunday, August 28, 2011

what a coincidence

aq lahir tahun 92..kebetulan jatuh tahun monyet..kebetulan sama tahun monyet dengan mak aq..kebetulan monyet suka makan pisang..kebetulan aq pon suka makan makanan berasakan pisang..kebetulan ayah aq selalu beli pisang..kebetulan mak aq pandai masak makanan berasaskan pisang..banyak betul kebetulan..

antara aq suka makan cekodok pisang,pisang goreng,serawa pisang..tapi aq panggil pengat pisang...kalau kat asrama kalau masak pengat pisang time minum petang tak ada orang makan,aq yang pulun habis..lepas tu mulalah kenyang,lepas tu tak makan dah malam..lepas tu tengah malam lapar balik..

lenyek pisang
 cekodok pisang nak makan tapi nak lenyek lah malas sebab kena guna banyak tenaga tangan..huhu..aq jarang goreng cekodok sebab tak reti bulatkan dia..mak aq godehkan guna sudip supaya bulat..tapi dapat ke aq tak bulat jadi macam cucur cekodok..

serawa
sedap serawa pisang..kalau sejuk lagi sedap..entahla aq suka benda yang sejuk,,kalau durian pon aq suka makan durian dalam peti..sebab bagi aq tak adalah rasa muak sangat..hari tu mak aq buat serawa pisang dengan nangka..tak ada orang sentuh nangka,semua ambil pisang saja..

erm esok last puasa..aq balik kampung hari isnin sebab ayah still kerja lagi ahad..

8 comments:

kocix! said...

amboii byk no kbetulan nye..

haha..suke jugak makan bubor kacang sejuk!!!

pie said...

btl2 coincidence ni..hehe..
btw..ratu pisang ek..:P
selamat hari raya..:)

EyqaLuvender said...

haha...lawak la...cm tu plak ek...
nway,pisang tu bnyk khasiat die.
pilihla buah buahan tmptn...hik3

asnizaziz said...

samalah sangat suka pisang jugak, walaupon kte lahir tahun naga :DD

beluncas ^.^ said...

rajennyaa ..heheheeeh .. suka mum2 pisang yee . hhee

Darlisya said...

wah sedapnya cekodok pisang. dah lama x makan...nyum nyum...^_^

Waqheh said...

dari cekodek jadi serawa...antara cekodok ngn serawa gua lebih gemar cekodok..

maaf zahir batin..salam aidilfitri

GtHans said...

sama laa..Kakak pun suka sumer yg berasaskan pisang ni..termasuklaa zombie kampung pisang..ahaha ;p