Wednesday, October 12, 2011

banyaknya haiwan

dekat tempat aq belajar ni banyak betul haiwan.pergi mana mana mesti ada haiwan..dulu biasa tengok kucing saja..sampaikan satu asrama dulu bau kucing..sekarang bukan setakat kucing..lembu pon ada..anjing yang aq jarang tengok..sekarang selalu tengok..
sampaikan tak boleh nak beza kambing dengan anjing..satu warna saja..anjing punya banyak sampai dekat tengah tengah jalan mengawan..bas nak lalu buat tak tahu saja..memanglah padan haiwan tak ada akal...
kalau balik asrama,mesti nampak lembu lembu berkeliaran di tepi tasik memakan rumput..banyak sangat..lembu new zealand tompok tompok pon ada..

bagus ada haiwan ni,kalau kita buat baik dengan diorang,dorang pon mendoakan kesejahteraan kita..tiba tiba aq teringat kat tembun,kucing aq..dah makan ke belum dia..dah la mak ayah aq tak ada dekat rumah..dekat kedah sekarang..minta minta akak akak aq bagi tembun makan..

5 comments:

Sufinah Yussof (SY) said...

hah! tu dah jadi macam UMP campus Pekan. lembu ade. kambing ade. dah macam suasana kampung plak dah.

Pen Biru said...

awak org ke 2 yg citer pasal kucing hari ni..heheheh...hari kucing sedunia agaknye

NoYB said...

persekitaran yg x dicemari la tu...sbb penuh dgn haiwan2x...hehehe...bagus utk kesihatan...^____^

Jum terjah... :WORDLESS WEDNESDAY ~ 5 ~ BENCI BIAR BERPADA~PADA...

attyfir_link said...

dulu kty penah bela kucing sbyk 10 ekor..

ARAJ said...

ingt an belajar kat zoo...hihihih...uitm jengka pon mcm tu gak..cume tambah lagi satu..cek bi pon ade...=)