Saturday, October 15, 2011

dapat makan juga...

alhamdulillah mak ayah kakak dan pakngah aq datang juga petang semalam..lepas melawat aq dorang jauh lagi perjalanan nak balik kuantan pula..dah sampai kot tengah malam semalam..macam biasa kalau ada orang nak melawat kita,mesti kita suruh dia beli mcam macam kan..aq macam biasa suruh beli makanan kering dan nasi..
yela makanan kering yang beli dulu dah semakin kurang..yela nak balik lambat lagi.kemungkinan deepavali balik rasanya..

nasi beriani ayam+peria goreng
saja suruh beli nasi sebab aq teringin nak makan nasi berlauk..selalunya aq dekat sini aq makan benda yang bergoreng saja,,nasi,mi,mihun,kuey tiow,maggi goreng..nak cepat..capai tu sajalah..tak sangka pula beli nasi beriyani,ingatnya nasi lauk simple saja..sedapnya sekali dengan peria goreng..ayah aq yang belikan..

kudapan
tengoklah banyak betul makanan kering yang kakak aq beli..kakak aq kalau beli memang macam macam sampaikan buah kedondong pon sekali..ni  syok ni..buah kedondong dari kedah..kalau aq beli tak pernah beli  sebanyak ni..biasa satu plastik..bukan apa sebab aq rambang mata tak tahu nak pilih yang mana satu..
lepas tu bawalah kakak aq pusing pusing asrama,masuk bilik aq..sebab dia baru pergi tempat aq..
nak sarapan apa ya pagi ni..alangkah bestnya kalau nasi beriani semalam ada lagi..

3 comments:

Zura said...

tertarik pd nasi beriyani tue..peria goreng..sedap..

AIEN NOT ALIEN said...

nasi beriani tu memikat selera..hihi

♥ Frau Reen ♥ said...

lapa trus tgk makanan..haha:)
jom ke blog bace entry tntng kucing:)