Saturday, January 21, 2012

weekend at kampung

assalamualaikum
weekend ni kat kampung..lagipon pasangan kakak kakak ku yang berkahwin hari tu baru berekesempatan meluangkan masa di kampung selepas 2 bulan berkahwin..baru mereka tahu kat mana rumah tok belah isteri isteri mereka..tengah menyediakan dinner..nak makan ramai ramai..best dok kampung sebab semua benda buat secara berjamaah..makan berjamaah,solat berjamaah,sembang pon berjamaah..

sebelum tu nak cerita,sebelum balik kampung semalam..masa nak masuk kereta dah bau dah bau bangkai..tapi tak tahu kat mana sebab malam dan hujan masa tu..kami dah agak kucing kami sebab ada seekor tu tak selera makan..kecik lagi,namanya STOKIN...sebab kaki dia macam pakai stokin..

tengoklah kakiku macam stokin
tadi abang aq sampai kampung,baru tahu yang stokin mati bawah pokok mak aq..abang aq dah selamat kebumikan..gambar kat atas ni masa dia baru lahir..kembar dia sekor lagi tak tahu kat mana..rindunya kat stokin dah la dia yang paling comel dan jinak..

 balik weekend ni dah tak berbuah dah pokok..tapi masih ada lagi la rambutan yang tok simpan..teringin nak makan manggis tapi manggis susah nak dapat..sekarang masih menanti sorang lagi pasangan yang masih tersekat dalam jammed..maklumlah sekarang ramai nak balik cuti raya cina..
bestnya dapat makan limau banyak banyak..best tau kerja dengan orang cina,nanti dapat limau sekotak ke dua ke

4 comments:

❤ eyeme ❤ said...

pernah jugak keje dgn cina..xdela sekotak dua yg dapat..sebiji dua adela ..hihi..angpau pun pun bkn sepuluh dua..tapi seringgit dua..haha

Lee-kun said...

takziah atas kehilangan stokin..huuu..dia comeyl..mata biru..^^

sdapnyer rambutannn..!

NighBerkz’S Blogs said...

buah limau ade x??hekhke


http://nighberkz.blogspot.com

-tikah- said...

hee...comey jerr...kucing tu...like!!