Wednesday, July 10, 2013

Cuti Cuti Penang

assalamualaikum

akhirnya mood rajin taip aq dah datang sejak bulan ramadhan ni, ini kisah lepas final exam.. kami last paper 18 jun.. so macam biasa aq lepas exam aq akan pergi berjalan jalan dulu konon nya nak release tensionla.. so kami decided nak pergi Penang rumah kawan..

so kami bertolak ke penang 20 jun 9.3o pagi naik kereta api.. first time naik kereta api punya lama perjalanan 12 jam.. wah penat gila duduk...dan alhamdulillah sampai ke bukit mertajam.. kami habiskan masa di Penang selama 5 hari sehingga 25 jun..

my tiket

sebelum bertolak, kami breakfast dulu dan bungkus nasi lemak untuk lunch dalam KTM sebab kalau nak beli dalam ketapi mahal la pula..

lunch
dekat Penang kami tak berjalan sangat pon, sebab famili aq pon dah biasa juga balik kampung dekat Penang..just tolong mak kawan berniaga sebab mak kawan berniaga nasi lemak pagi pagi.. so juadah kami setiap hari wajib ada sambal nasi lemak.. sedapnya..

esoknya kami ikut kawan pergi hantar adik dia dekat Kolej Pendidikan Awal Kanak Kanak cawangan Bukit Merah Perak.. serius first time dengar ipts ni sebab kolej ini still new.. dan kolej ini sangat awesome sebab kolej ini menawarkan pengajian bercirikan suasana resort.. bilik student pon dah macam hotel..

KPAKK views

esok esoknya kami pergi rumah kawan kami di kulim kedah.. so kami pergi spent time di air terjun Sungai Sedim sebab rumah kawan dekat dengan air terjun tu..

air terjun Sg Sedim
then, sebelum balik UTM, kami pergi singgah jeruk Pak Latif untuk membeli jeruk.. satu kemestian beli jeruk kalau balik Penang..

so malam Isnin tu kami bertolak balik ke UTM dan sampai pagi esoknya untuk program Festival Konvokesyen UTM sampailah sekarang..

ok semua selamat bercuti dan selamat berbuka puasa..

Cik Puan Rara said...

Selamat berbuka juga.

Ct Noraishah said...

oo...selamat bercuti

ayu zan said...

bestnya..da 3 tahun tinggalkan penang..

salam kenal sis.. tq follow sy..sy follow awak pula ya...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal