Tuesday, September 2, 2014

Cabaran 30 Hari/Hari 2: 5 Cara Memenangi Hati Acuyuhan


Assalamualaikum


Erm next topic ni macam ke arah cintan cintun la pulak. But okay saja sebab aku sendiri tak faham dengan diri aku sendiri, nak buat pula cara nak memenangi hati sendiri. Erm nak tergelak pon ada.. hehe bagi aku kalau soal memilih pasangan, why not kita kembali kepada agama sebab aku tak pernah spesifikan apa apa kriteria. Tapi aku cuba list kan saja..


Nak tahu cara pikat i??? hehe

CARA MEMENANGI HATI ACUYUHAN


CARA #1

Dari dulu lagi memang aku lebih suka lelaki tua dari aku paling kurang 3 tahun sebab aku sedar yang aku ni anak bongsu yang banyak kerenah so better cari pasangan yang dah matang, so takkan lah nak cari sama umur nak nak kalau yang bongsu juga, memang sentiasa ada masalah lah nanti. Sekarang aku 22, so maybe 25 ke atas ok kot.


CARA #2

Orang tu juga mestilah seorang yang berani dalam erti kata lain semangat dan yakin sebab kalau betul sukakan kita, so why not go straight to our parents. Maybe dari situ parents kita boleh nilai latar belakang seseorang tu, sebab of course la parents nak terbaik untuk anak nya. Kalau setakat berani bawa keluar anak dara orang tu, bukan berani namanya. Itu pengecut kot,


CARA #3

Lebih prefer orang yang BERTANGGUNGJAWAB. Bertanggunjawab sebagai hambaNya, anak, abang, ayah or anything. Mestilah dia tahu tugasnya dibumi ini banyak bukan untuk diri sendiri saja sebab aku percaya Lelaki Yang Baik untuk Perempuan yang Baik. Cewahhh.. hahha


CARA #4

Seorang yang BUKAN anti sosial sebab aku ni jenis tak adalah ramah sangat so aku prefer orang tu senang go on dengan family, saudara mara atau kenalan rapat. Janganlah sampai terlalu kejarkan hubungan dengan Allah sampai lupakan hubungan dengan manusia.


CARA #5

Last sekali sangat tak suka lelaki MEROKOK sebab family aku ayah dan abang bukan orang yang merokok. So memang aku akan pastikan tak merokok sebab nanti duit habis ke beli rokok.Haha

ok Ya Allah letihnya fikir pasal entri ini. Nantikan next Entri ye

No comments: