Wednesday, November 4, 2015

Lemonade Detox Popsicles


Assalamualaikum


Popsicles ini dah lama dah beli daripada tahun lepas lagi, tapi jarang buat sebab rumah tak ada budak kecik, tak ada sapa nak tolong habiskan. Disebabkan masih ada lagi lebihan lemon dari Detox yang buat dulu, so kali ini terfikir nak buat Detox Popsicles menggunakan gabungan buah buahan yang kaya dengan vitamin C iaitu limau kasturi, oren dan lemon. Kalau nak lagi sedap, boleh letak daun pudina untuk lebih rasa mint.






Bahan bahan

1 orange, sliced
1 lemon, sliced
1 lime, sliced
Honey / sugar




Cara Cara

Potong buah dan letakkan dalam bekas. Kalau rajin boleh kupas kulit buah tu, tapi iolls tak rajin. Sementara itu, boleh buat air perahan limau + lemon dan tambah madu atau gula untuk manis. Kalau nak buat popsicles kena lebih manis sebab aiskrim kan, lagipon nanti pahit buah tu akan keluar.


SIAP !!!





See, banyakkan cara untuk kita amalkan detox dengan mempelbagaikan kaedah. Thanks for Read =)

10 comments:

Shila Azizi said...

Selamat pagi....
Sedap tak bila jadi aiskrim?

Kakzakie said...

Masa makan aiskrim tu tak tergigit kulit dia ke?
Kakak tak pernah buat macam ini - tengok cantik pulak kan:)

acu yuhan said...

Bg saya.. rasa cm minum air limau nipis.. cuma kena manis cket ☺

acu yuhan said...

Trgigt jgk tp x rasa pht sbb sjuk kn.. then cpt2 buang.. ☺

nuyui a.k.a miss YUI said...

duk beli bekas ni tp xpnh guna..huhuhu..kena try la

naniey lurviey said...

sedapnyeeee

Nurzakiah Hanum said...

rajinyaaaaaaaaaaaaaaaa

nana liena said...

sedapnya..! sedap makan,sekarang dah terik jerebu pun dah hilang jauh..hehe

cik hani said...

Sihat...dan detox..

Saya buat guna buah fresh.macam kiwi, pisang kaki, buah naga sebelum ni.

sweet tooth said...

good idea!