Wednesday, July 27, 2016

RECIPES : Egg Benedict


Assalamualaikum

Pagi tadi breakfast saja cuba buat Egg Benedict. Egg Benedict mat salleh kalau ikutkan dia letak roti dan telur dalam bekas kaca dan mesti ada daging. Since aku tak pasti rumah aku ada tak bekas yang tahan panas tu, so aku just ubah buat versi tekak sendiri dan guna telur dan roti saja serta beberapa seasoning. Ada yang aku google, ada juga buat double layer roti untuk mengelakkan telur keluar dari roti but since aku malas, so buat single layer saja.






Bahan Bahan

Telur
Roti
Lada hitam
Pizza seasoning
Chili Flakes 


satu yolk dah pecah dan keluar dari roti :(

Cara Cara

1) Sapu loyang dengan marjerin. Tekap roti dan pecahkan telur sebiji untuk setiap roti. Tabur seasoning, kalau tak ada perencah boleh juga potong cili atau daun bawang saja. Kena buat cepat sebab takut telur keluar dari roti. 

2) Then bakar selama 10 minit pada suhu 180C. Kalau ada microwave lagi bagus. Takpun masak saja atas pan biasa pun boleh. 


SIAP!!!






Mudah dan cepat saja. Rasa memang macam roti telur tapi versi nama saja eksyen lebih. Last last cari sos juga nak makan dengan Egg Benedict ni.

OK Thanks for Read. =)

5 comments:

Normi Nieza said...

ermm..sdapnya..:)

lia ummiirfan said...

simple sangat dan mudah sangat. nak cuba buat esok. ☺️☺️

norhidana miswan said...

nengok egg benedict trs teringat gordon ramsey hehehhe

Ezy Loy said...

Sedapnyeeee..

Cik Pena II said...

sedappnyaaa...hehe nak try larh