Tuesday, June 6, 2017

Pengalaman Interview XVIII


Assalamualaikum



Bulan lepas aku pergi career fair di UPM Serdang dan sempatlah drop resume disemua booth. Dalam bulan lepas dapat call pergi temuduga di Yamato Transport untuk position HR Officer. Yamato ini terletak di Kawasan Persindustrian Puchong, nak pergi sini ambil LRT ke Bandar Puteri then naik GrabCar ke Yamato dalam RM3 saja. Lately ni aku asyik mentioned pasal GrabCar kan sebab sangat convenient bila ada GrabCar App ni sebab boleh buat back up plan kalau teksi/bas lambat. Even aku pergi kerja pon naik GrabCar sebab GrabCar tengah free sekarang untuk Ramadan ni sampai 7 June esok saja guys, so better manfaatkan. ^-^




Bagi yang tak tahu Yamato ini company Jepun, merupakan courier services yang provide penghantaran barang ke rumah. Courier Service nya nama TAQ Bin kalau korang perasan lah dekat mana mana online shopping. Interview mula pukul 3 petang dan aku ditemuduga oleh 2 orang staf HR



Introduce Yourself

What do you do in your current job

Are you willing to work outside of Selangor?

Do you have your own transport?

What do you know about this position?

Are you willing to work at Saturday?



Lepas aku ditemuduga oleg 2 orang staff ni, aku pon dah ambil Grab nak balik then tengah on the way tu, tiba tiba staff tu called minta tolong patah balik sebab HR Manager nak interview aku pula. Lepas dengar nak kena reinterview, terus rasa gelabah sebab ingat dah habis rupanya tak habis lagi. Hamper sejam juga interview dengan HR Manager ni dan dia lebih banyak beri pandangan dan nasihat tentang cara kerja dekat Yamato ini. Then dalam pukul 4.30 selesai dan terus pulang ke rumah.
OK Pen Off. Thanks for read :)

1 comment:

ejulz said...

Goodluck.. semoga ada rezeki..