Tuesday, March 27, 2018

Pengalaman Interview XXIII


Assalamualaikum 

Haritu ada pergi interview untuk jawatan HR Admin di OCBC Bank Level 4 Wisma Lee Rubber yang terletak memang betul betul sebelah LRT Masjis Jamek. Nak pergi sana senang saja just ambil LRT then turun di LRT Masjid Jamek. LRT Masjid Jamek ada 2 stesen kan, Wisma Lee Rubber tu terletak di stesen yang bertentangan dengan Masjid Jamek. Temuduga bermula pada pukul 10.30 pagi tapi memandangkan aku datang terlalu awal, so dalam 10.15 terus temuduga bermula. Ini adalah contract position for 6 months dan antara soalan yang ditanya adalah: 


1) Tell me about yourself and career journey 

2) Tell me specifically about what you did in previous job. 

3) Are you willing to work in another job scope or just to remain the same job scope?

mestilah willing nak cuba task lain kan


4) Are you aware of recruitment things apart of doing your job? 

Sebab itulah pentingnya untuk bertanya semasa kerja dan ambil tahu sekeliling kita


5) How do you rate your relationship with recruitment team in your previous job?

6) What is the crucial time in your job and how you manage it?

Soalan ini bagus, kita mesti ada buat silap kan dan pengalaman itulah yang mengajar kita sebenarnya


7) How do you deal with problematic staff? 

8) How do you organize your work everyday? 

Planning and buat timeline


9) How do you assign enquiries from employees? 

10) What the enquiries that employees asked frequently? 

11) Are there any requirements before you key in data into the system?

Kena buat checklist


12) Are you okay to stayback and usually what times you going home?


Wisma Lee Rubber Receptionist

Tough juga soalan yang ditanya dan aku macam ingat lupa saja apa yang aku buat kerja lama dulu. Position ini banyak bermain dengan data, dealing dengan recruitment team dan jawab enquiries employees.
Thanks for reading. Have a nice day ;)

1 comment:

Ann Ishak said...

semoga berjaya inshaAllah